söndag, februari 8

hemavan/tärnaby!

hejhejhej!
nu har jag kommi hem från hemavan!
vi gade jätte roigt och det var jätte roligt
att var med kusinerna!!! (david och maria
och doms föräldrar).
på torsdagen så kom vi fram vid nån gång vid elva
tror jag och då typ packade vi typ upp och fikade lite.
sen på fredagen så åkte vi i hemavan, jag och maria
åkte snowboard och dom andra slalom.
jag höll typ på frysa sönder mina tår!!
och jag och david kom på att det borde finnas
tåvärmare i pjäxorna på lördagen, men det borde finnas
det i snowboard skorna oxå men så långt tänkte jag inte! xD
när man har dom där tåvärmarna så trycker man med stortån
ner mot pjäxan tre gånger så man inte ska råka trycka på
värmaren av misstag, hahahahaha!
fast jag vet faktiskt inte hur man skulle stänga av värmaren, hmmm..!
fast vi köpte några slalomsockar sen så jag blev lite varmare!
sen på lördagen så for vi till tärnaby och åkte, det var jätte skoj.
hopp backen var klart bäst!!
asså jag har kommit på att det är jätte roligt att hoppa i hopp och att
flyga lite luften, haha..xD!
och sen så såg vi melodifestivalen.
och idag på söndagen så åkte vi i hemavan på förmiddagen:),
fast det finns inte lika mycket hopp där som i tärnaby:(!
men det var ju roligt ändå!
oxå for vi upp till kungsliften och åkte ett åk:), det var iskallt!
fast sen gick vi in värmestugan och drack varm choklad, gottt!
oxå köpte jag nå grej som heter buff, som är jätteskön!
och sen så åkte vi hem och det tar typ 5 timmar utan stopp:(,
men vi stanade och åt i storuman klockan 2.
så nu är jag hemma..
här kommer lite bilder!

hejdå

6 kommentarer:

  1. haha tåvärmare det kan jag göra det är lätt det är bara att fixa ihop lite saker:P det är lätt, säg till om du vill ha det;D

    SvaraRadera
  2. Du och David har något på gång där, tåvärmare är ingen dålig idé, skulle funka bra i skridskor också. Ni kanske skulle satsa på att bli uppfinnare, andra uppfinningen i släkten efter Tages Dunkminne.

    SvaraRadera
  3. Jag har åkt där på den sista liften. :D Visst är det den där jättelånga svarta backen?

    vadå: idag på söndagen så åkte vi i hemavan på förmiddagen:),
    fast det finns inte lika mycket hopp där som i hemavan?? :P

    SvaraRadera
  4. På den sista bilden menar jag ju så klart! :P

    SvaraRadera